söndag 20 mars 2011

Mitt i Sverige

Om man med sörmländska ögon åker norrut, riktigt långt, kommer man ungefär halvvägs upp i Sverige. Åre sägs ligga mitt i Sverige och där har jag varit med familjen och vänner i veckan som varit.
Åre visade sig från sin allra bästa sida, strålande sol och någon minusgrad varje dag. Barnen såg ut som små tvättbjörnar då skidglasögonen skyddade mot solen samtidigt som de blev brunbrända på kinderna.

Konstigt hur man kopplar av när man åker hemifrån. Allt som annars tar upp så mycket av tiden och känns viktigt blir hur avlägset som helst. Jag satt och vilade mig i solen och tittade mig omkring. Jag var helt omgiven av människor klädda i färgsprakande kläder. Vi svenskar som annars tycks ha valt svart som vår nationalfärg tycks komma på helt andra tankar när vi åker skidor. Kul!

Jag hade med mig datorn och fick undan lite jobb med FestRum. Lagom hemkommen vaknade jag tidigt och gjorde genast en lista på vad som nu ska göras. Kan nöjt konstatera att stolarna är inköpta, golvproduktionen är i sin slutfas och annan inredning är på ingång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar